четверг, 21 мая 2015 г.

Як часто ви читаєте дітям?

Чи у вас в родині традиція читати книжку вголос? Як часто ви сідаєте поруч з дитиною, щоб прочитати йому казку? Нам не вистачає часу на власних дітей, і ми віддаємо їх телевізору або комп'ютерним іграм. Ми думаємо, що дитина ще занадто малий, щоб зрозуміти зміст оповідання і запам'ятати сюжет. І навіть з'явилася думка, що з поширенням комп'ютерних технологій необхідність читати взагалі відпадає.
З масованою атакою інтернету та цифрового телебачення на наше життя з'явився термін «кліпове свідомість».
Інформація стала подаватися в легшій формі, в картинках, в коміксах, щоб полегшити мозкову діяльність сучасної людини. Океан інформації, що обрушився на людину, потрібно було донести до його свідомості, а мозок, який ніколи не мав звички інтенсивно функціонувати, був просто не в змозі його переробити. Як наслідок, сприйняття інформації стало поверхневим, все нове приймається на віру, без аналізу і критики.

Потік інформації, який мчить на людину, схожий на струмінь води з брандспойта напитися нею неможливо. Картинки, слова, числа, факти, люди, мчать мимо, подібно кліпів. А те, що волею випадку затримається перетворюється на сміття, бо мозок не вміє сортувати, класифікувати інформацію і користуватися нею.

Як результат діти не вміють думати і перетворюються в кероване стадо. І тільки батьки можуть закласти фундамент критичного та філософського мислення. А для цього необхідно вміти читати повільно, вдумливо, смакуючи кожне слово.

Педагоги стверджують, що у дитини, слухати і читати книги з малолітства, більше словниковий запас, багата уява і здатність до наук. І чекати, коли дитина доросте і стане розуміти нерозумно. Не треба недооцінювати дитячий інтелект вони все розуміють ще в пелюшках, запам'ятовують слова, відчувають емоції, контактують з батьками, відчувають їх увагу. Лише агукая, ви обмежуєте дитину, не даєте йому простору для розвитку.

Як часто ви читаєте дітям? Починаючи з року, дитина буде у всьому вас копіювати, тому в числі і в манері тримати книжку, гортати сторінки, розглядати картинки. Найперша література це короткі вірші і казочки, з повторами, чітким ритмом і красивими римами. Читаючи дитині вірші навіть у такому нетямущих віці, ви значно полегшує йому подальше запам'ятовування віршів і текстів у школі, розвиваєте пам'ять і почуття ритму.

Для дошкільнят потрібні історії з уже більш складним сюжетом, що складаються з декількох епізодів. Важливо у дитини викликати почуття співпереживання, небайдужої оцінки подій у казці. У чотири роки у дитини починає бурхливо працювати уяву, а тому роль читання, як методу отримання різноманітної інформації, важко переоцінити. Щоб захопити дитину, перетворіть читання з монотонного заняття в гру розподіліть ролі, зіграйте сценки за казкою, потім разом з дитиною намалюйте персонажів або виліпити з тіста.

Думки психологів яким має бути кінець у дитячих казок розділилися. Одні вважають, що хеппі-енд необхідний у дитини має формуватися уявлення про світ, як місці спокійному і безпечному. А сумні фінали породжують в душі дитини страхи та невпевненість. Тому прихильники цієї методики радять самостійно переробляти історії з «поганим» кінцем у щасливі та життєстверджуючі.

Інші психологи вважають, що не можна дитину поміщати в ідеально-хороший світ. Рано чи пізно він потрапить в світ реальний, де зло іноді перемагає добро, і дитина може розгубитися, розчаруватися і навіть злякатися цього світу. Якраз сумні казки інструмент адаптації дитини до реального життя. Вони вчать малюка розрізняти добро і зло, а ви допоможете дитині зробити правильний вибір.
Читання неможливо повноцінно замінити жодним іншим заняттям. Його вплив на розвиток дитини неоціненне. У ваших силах зробити так, щоб дитина полюбила книгу і шукав в ній відповіді на свої питання.

   Читайте також:  Розвиток мислення дитини

Комментариев нет:

Отправить комментарий