Опис ситуації
Сашкові 6 років. Він дуже тямущий і розвинений хлопчик. Любить крутитися біля мами, допомагати, щось робити разом. При цьому підтримувати порядок самостійно йому дуже важко. Є список ранкових і вечірніх справ, в якому треба відзначати зірочками виконані завдання. Зірочки ці він цінує, йому хочеться отримати їх побільше, але зусиль до цього не прикладає.
Справи ці він може легко зробити самостійно, але не робить. Доводиться нагадувати йому - і тоді у нього включається режим «дурника», як ніби він нічого не розуміє. Погляд розсіяний, відсутній, рухи уповільнені, вид нудьгуючий (такий стан буває у нього часто, у відповідь на які-небудь прохання). Навіть просте прохання (наприклад, підняти кинутий на килим огризок) він виконує лише після кількох нагадувань. Ввказівки працюють дуже погано, доводиться переходити на крик, щоб домогтися хоч якогось результату. Треба сказати, що з татом Саша поводиться інакше - слухається з першого слова.
У той же час, у Сашка буває й інше стан - активне, доросле, свідоме. Воно виникає якимось випадковим чином, і тоді він може за власним бажанням зробити генеральне прибирання квартири, при цьому відгукується на будь-яке прохання і сам пропонує допомогу.
Як навчитися переводити його в це активний стан? Як домогтися самостійного виконання елементарних справ?
Рекомендації
Основний запит клієнта - домогтися слухняності, тобто щоб дитина виконувала свої обов'язки і вказівки мами. Засобом для цього (проміжним результатом) є активне, сконцентроване стан дитини (живі очі, загальний тонус тіла, чіткі рухи).
Ділове рішення - це рішення, спрямоване на результат. Воно може бути досягнуто чотирма стилями: як Силовик, Душка, Тактік або Маніпулятор.
- це прямий погляд, обмеження свободи і командний голос, якого неможливо ослухатися. У першу чергу потрібно встановити контакт очей - увага дитини до слів мами відразу підвищиться. Якщо необхідно, дитину можна міцно обійняти, так, щоб він нікуди не втік. Після цього твердим, що не допускає заперечень голосом озвучити вимогу.
Стиль силовиків
Для тренування голосу корисно по кілька разів на день робити вправу «Ха-а-а»: вдих животом, потім різкий видих м'язами діафрагми, при цьому звук гучний, спрямований вгору, в маківку.Стиль силовиків також передбачає застосування санкцій за невиконання справ або непослух. (Краще, щоб санкції були корисними, наприклад фізичні вправи).
У перспективі потрібно задуматися над питанням, чи повинен син слухатися маму в інших питаннях, більш складних, ніж виконання своїх обов'язків? На які завдання, крім прибирання, мамі варто звернути увагу? Чи припустимо давати синові свободу прийняття рішень в якихось питаннях? У яких? Як це вплине на виконання сином своїх обов'язків?
Стиль Душки - зацікавити сина рутинними справами. У поточному моменті це означає робити справи разом з ним, перетворити це в гру. Можна придумати історію про дракона, який своїм полум'яним диханням спалить всі іграшки, які лежать на підлозі ... або потягне неслухняну дитину на верхню сходинку сходів ... або про мікробів, які вилазять з недогризків, щоб дістатися до людини і з'їсти його ...
Тут важливо не захопитися, тому як в перспективі синові буде важко виконувати нецікаві завдання, навіть якщо вони потрібні.
Стиль Тактика - використовувати допоміжні засоби для виховання сина. Функцію нагадування і контролю перекласти на старшого брата: призначити його головним і відповідальним за Сашині результати.
У випадку, коли потрібно прямо зараз зібрати увагу сина, підійде гімнастика для очей: попросити дитину стежити очима за рухами маминої руки або маркера.
У перспективі - для розвитку концентрації уваги та дисципліни потрібно віддати Сашу на заняття спортом, бажано єдиноборствами, де тренер буде сильною і значущою фігурою.
Стиль Маніпулятора поєднує всі перераховані вище методи, використовувані неявно. Крім того, можна посилено хвалити сина за виконані завдання, виключити зі своєї мови конфліктогени, використовувати Плюс-допомога-плюс, позитивні навіювання, збільшити кількість тілесного контакту з мамою.
Досвід використання перерахованих вище рекомендацій
Перше, що вийшло зробити, це збільшити кількість тілесного контакту з дитиною. Кожен раз вранці, коли він прокидається (і ще не встиг нашкодити) треба не просто вітатися з ним, а обіймати його, гладити, казати ласкаві слова. Коли бажаєте щось донести дитині (попросити або висловити зауваження), то спочатку требе його обіймти, гладити по голові, а потім ніжно і твердо казати, дивлячись в очі. Це відразу дало результати - більше слухняності, менше конфліктів, менше роздратування з мого боку.
Командний голос початку тренувати. На даний момент це велика зона росту.
Буває часто, що кажучи щось дитині, а він не чує. Навіть просте питання, потенційно приємний і вигідний для нього може сприйматися неуважно. Для концентрації уваги можно спробувати водити рукою перед очима дитини, щоб він стежив. І це буде працюватиме!
Читайте також: Розвиток мислення дитини
Сашкові 6 років. Він дуже тямущий і розвинений хлопчик. Любить крутитися біля мами, допомагати, щось робити разом. При цьому підтримувати порядок самостійно йому дуже важко. Є список ранкових і вечірніх справ, в якому треба відзначати зірочками виконані завдання. Зірочки ці він цінує, йому хочеться отримати їх побільше, але зусиль до цього не прикладає.
Справи ці він може легко зробити самостійно, але не робить. Доводиться нагадувати йому - і тоді у нього включається режим «дурника», як ніби він нічого не розуміє. Погляд розсіяний, відсутній, рухи уповільнені, вид нудьгуючий (такий стан буває у нього часто, у відповідь на які-небудь прохання). Навіть просте прохання (наприклад, підняти кинутий на килим огризок) він виконує лише після кількох нагадувань. Ввказівки працюють дуже погано, доводиться переходити на крик, щоб домогтися хоч якогось результату. Треба сказати, що з татом Саша поводиться інакше - слухається з першого слова.
У той же час, у Сашка буває й інше стан - активне, доросле, свідоме. Воно виникає якимось випадковим чином, і тоді він може за власним бажанням зробити генеральне прибирання квартири, при цьому відгукується на будь-яке прохання і сам пропонує допомогу.
Як навчитися переводити його в це активний стан? Як домогтися самостійного виконання елементарних справ?
Рекомендації
Основний запит клієнта - домогтися слухняності, тобто щоб дитина виконувала свої обов'язки і вказівки мами. Засобом для цього (проміжним результатом) є активне, сконцентроване стан дитини (живі очі, загальний тонус тіла, чіткі рухи).
Підходити до вирішення цього запиту можна з різних сторін. По-перше, є рішення психологічне, а є ділова. По-друге є рішення сьогоднішньої завдання, а є рішення на перспективу.
Психологічне рішення - це прийняття цієї ситуації як даності. Це робота з почуттями мами і її ставленням ситуації: до незроблене справах, до ледачому дитині, до безладу в квартирі. У поточному моменті будуть корисні вправи Добре і Спокійне присутність.Ділове рішення - це рішення, спрямоване на результат. Воно може бути досягнуто чотирма стилями: як Силовик, Душка, Тактік або Маніпулятор.
- це прямий погляд, обмеження свободи і командний голос, якого неможливо ослухатися. У першу чергу потрібно встановити контакт очей - увага дитини до слів мами відразу підвищиться. Якщо необхідно, дитину можна міцно обійняти, так, щоб він нікуди не втік. Після цього твердим, що не допускає заперечень голосом озвучити вимогу.
Стиль силовиків
Для тренування голосу корисно по кілька разів на день робити вправу «Ха-а-а»: вдих животом, потім різкий видих м'язами діафрагми, при цьому звук гучний, спрямований вгору, в маківку.Стиль силовиків також передбачає застосування санкцій за невиконання справ або непослух. (Краще, щоб санкції були корисними, наприклад фізичні вправи).
У перспективі потрібно задуматися над питанням, чи повинен син слухатися маму в інших питаннях, більш складних, ніж виконання своїх обов'язків? На які завдання, крім прибирання, мамі варто звернути увагу? Чи припустимо давати синові свободу прийняття рішень в якихось питаннях? У яких? Як це вплине на виконання сином своїх обов'язків?
Стиль Душки - зацікавити сина рутинними справами. У поточному моменті це означає робити справи разом з ним, перетворити це в гру. Можна придумати історію про дракона, який своїм полум'яним диханням спалить всі іграшки, які лежать на підлозі ... або потягне неслухняну дитину на верхню сходинку сходів ... або про мікробів, які вилазять з недогризків, щоб дістатися до людини і з'їсти його ...
Тут важливо не захопитися, тому як в перспективі синові буде важко виконувати нецікаві завдання, навіть якщо вони потрібні.
Стиль Тактика - використовувати допоміжні засоби для виховання сина. Функцію нагадування і контролю перекласти на старшого брата: призначити його головним і відповідальним за Сашині результати.
У випадку, коли потрібно прямо зараз зібрати увагу сина, підійде гімнастика для очей: попросити дитину стежити очима за рухами маминої руки або маркера.
У перспективі - для розвитку концентрації уваги та дисципліни потрібно віддати Сашу на заняття спортом, бажано єдиноборствами, де тренер буде сильною і значущою фігурою.
Стиль Маніпулятора поєднує всі перераховані вище методи, використовувані неявно. Крім того, можна посилено хвалити сина за виконані завдання, виключити зі своєї мови конфліктогени, використовувати Плюс-допомога-плюс, позитивні навіювання, збільшити кількість тілесного контакту з мамою.
Досвід використання перерахованих вище рекомендацій
Перше, що вийшло зробити, це збільшити кількість тілесного контакту з дитиною. Кожен раз вранці, коли він прокидається (і ще не встиг нашкодити) треба не просто вітатися з ним, а обіймати його, гладити, казати ласкаві слова. Коли бажаєте щось донести дитині (попросити або висловити зауваження), то спочатку требе його обіймти, гладити по голові, а потім ніжно і твердо казати, дивлячись в очі. Це відразу дало результати - більше слухняності, менше конфліктів, менше роздратування з мого боку.
Командний голос початку тренувати. На даний момент це велика зона росту.
Буває часто, що кажучи щось дитині, а він не чує. Навіть просте питання, потенційно приємний і вигідний для нього може сприйматися неуважно. Для концентрації уваги можно спробувати водити рукою перед очима дитини, щоб він стежив. І це буде працюватиме!
Читайте також: Розвиток мислення дитини
Комментариев нет:
Отправить комментарий